Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

סגנון אירוח – 5 קודים (הפעם נבקר ביפן)

תרבויות רחוקות מתפתחות במנותק משאר העולם, ובביקור קצר במדינות רחוקות, אנחנו מגלים קודי התנהגות שונים (ולעיתים גם משונים), מצחיקים או מפתיעים. הפעם, אנחנו לא עוסקים במגשי אירוח שונים או ביתרונות של קייטרינג חלבי לאירועים – אלא יצאנו למסע במרחק של מעל 9,000 ק”מ – ואספנו חמישה הרגלים מוזרים שיפתיעו אתכם אצל המארחים בארץ השמש העולה –שהיא יפן.

#1 – תקודו

ביפן, לא צועקים “אהלן!”, לא נותנים כיפים ולא מתחבקים ברחוב. ניתן לומר כי התרבות היפנית היא הרבה יותר מאופקת לעומת התרבויות במזרח התיכון. לדוגמה, כאשר אתם נפגשים עם המארחים היפנים, או בכל יפני אחר, אתם כנראה תקודו זה לקראת זה. ככל שהקידה עמוקה יותר – כך ילמד מי שמולכם שאתם רוחשים לו כבוד.

#2 –נפוץ לעטות מסיכות פנים

זה התחיל בעשור האחרון, בעיקר לאור זיהום האוויר ההולך וגואה בארצות המזרח הרחוק, כמו יפן. יפנים רבים בוחרים לעטות מסיכת פנים (כמו זו של רופאים), על מנת להגן על מעברי כניסת האוויר מפני וירוסים. היום, התופעה מתרחבת והולכת, יפנים רבים עוטים מסיכת פנים על בסיס קבוע – וכמובן, שאם אתם מצוננים, חלילה מתעטשים או שחום הגוף שלכם עולה – זה יהיה מאוד לא מנומס, אם תבחרו שלא לעטות מסיכה, ובכך לחשוף את המארחים שלכם למחלות.

#3 –תדייקו

אם אתם מתארחים ביפן, וקובעים להיפגש לארוחת ערב עם מארחים מקומיים – כדאי מאוד שתגיעו בזמן. בניגוד לתרבות ה”יהיה בסדר” המקובלת בישראל, ביפן כשקובעים שעה – המקומיים יניחו שהכוונה היא בדיוק לשעה שנקבעה, ממש “על הדקה”. אם אתם נוהגים להגיע באיחור אופנתי, להתלבש , להתחרט ולהתלבש שוב, להתארגן ארוכות טרם היציאה לפגישה או לגלות (מאוחר מידי) שהזמן עבר מהר מכפי שתכננתם – אנחנו ממליצים להתארגן בהתאם ביפן, לקבוע מראש מאוחר יותר ולתכנן להקדים בעשר דקות לפגישה – כדי שבזמן שקבעתם – תהיו שם.

#4 –תתעלמו מפירמידות המלח בחדר האמבט

היפנים נוהגים להניח צלוחיות קטנות ומעליהן פירמידות מלח ארוכות קודקוד וגבוהות, בחדרי האירוח, השינה, ובעיקר ליד כיורים ומקורות מים בחדרי האמבט והשירותים. למעשה, את אותן הצלוחיות המכילות פירמידות של מלח תמצאו גם בחדרי השירותים במסעדות – ואפילו על המדרכות ברחוב. הסיבה לכך היא, שביפן המלח נחשב למגרש שדים ורוחות רעות, מקדם מזל טוב, התחדשות והצלחה.

#5 – אל תקנחו את האף

במהלך הביקור עם מארחיכם, אתם בוודאי תשימו לב שהיפנים מרעישים בזמן האוכל. הם “מוצצים” את הנודלס שלהם בהנאה רועשת מאוד, וברור מאוד שכללי הנימוס בזמן האוכל הם שונים מאוד מאלה המקובלים בישראל – לעומת זאת, קינוח אף היא דווקא פעולה הנחשבת לגסה וחסרת נימוס ביפן. אז אם אתם מרגישים שהאף מדגדג והגיע הזמן למחוט אותו – מומלץ לגשת לחדר השירותים הקרוב, בין אם אתם בבית המארחים שלכם או בחברותא, ולהימנע מרחשי קינוח האף בפרהסיה.

ברומא – התנהג כרומאי

אם אתם נוסעים לבקר ביפן, דעו כי אתם בדרך להרפתקה שונה ומסעירה, מכל בחינה – גם זו התרבותית. ברחוב, במסעדות, בקניון, או בתחנת האוטובוס והרכבת – תפגשו אנשים בעלי תפישת עולם שונה, הרגלים וסגנון אירוח והתנהגות שהם שונים משלכם. טוב תעשו אם תתכוננו למפגש עם היפנים, אולם בכל מקרה של אי דיוקים שלכם ביחס לתרבות המקומית –קחו את זה בקלות, כמו שלבטח מארחיכם יעשו…

רוצים להתייעץ? צרו קשר ונשמח להתאים עבורכם את התפריט המושלם בהתאם לסוג האירוע ולהעדפותיכם האישיות.

אודות

אז מהו הביס המושלם?
יש המון דרכים ליצור זיכרון שנשאר בלב משבריר השנייה שבו בלוטות הטעם פוגשות חוויה לא מוכרת,
ואנחנו במונייר ממשיכים במסע כי הביס המושלם הוא הסיפור שלנו.

error: Content is protected !!
X
דילוג לתוכן