מגש לקט ירקות גינה

למה גם כיף וגם בריא לאכול פירות וירקות

הם טעימים, צבעוניים, תורמים לבריאות שלנו ומשתלבים מושלם בכל ארוחה ובכל שעה ביום. אספנו את כל הסיבות שבזכותן אנחנו כל כך אוהבים פירות וירקות כדי שתבינו למה חובה לשלב אותם בתפריט היומיומי, גם בלי שום קשר לירידה במשקל.

כבר למעלה מ-2 עשורים שכל המחקרים בנושאי תזונה מצביעים על חשיבותם של ירקות ופירות מכל הצבעים ומכל הסוגים. שילוב מזונות מן הצומח בתפריט היומי הוא הרגל בריא, תורם לעיכול, בעל יכולת לצמצם את הסיכוי ואף למנוע מחלות, לשפר את איכות החיים וכמובן – תורם לאריכות ימים. נכנסו לעובי הקורה (והפלפל האדום) כדי להסביר לכם מה אתם בעצם אוכלים ולמה זה טוב לכם.

מה בעצם יש בפירות וירקות שכל כך בריא לנו?

  1. ויטמינים ומינרלים – חיוניים לגוף בכמויות קטנות ובלעדיהם לא ייתכנו חיים! את מרבית הויטמינים הגוף לא יכול לייצר בעצמו ולכן את רובם אנחנו מקבלים דרך המזון. ויטמינים ומינרלים משתתפים בכל תהליכי הגוף החשובים: עיכול, גדילה והתפתחות, חילוף חומרים, בניית כדוריות דם וקרישת דם, בריאות העצם, בריאות המוח, הראייה, תהליכים הורמונליים בגוף, תפקוד מערכת העצבים ועוד.
  2. סיבים תזונתיים – מקורם בקליפות של ירקות, פירות, אגוזים, שקדים, דגנים וקטניות. הסיבים מתפרקים במעי ומהם נוצרים חומרים מזינים ומחזקים המסייעים בעיכול. סיבים תזונתיים ידועים בהשפעתם החיובית על: רמת הכולסטרול בדם, שמירה על יציבות ואיזון רמת הסוכר בדם, שיפור פעילות מעיים סדירה, תהליכי שמירה על המשקל (דלי קלוריות אך תורמים לתחושת שובע), אמצעי מניעה חשוב מפני סרטן המעי הגס.
  3. נוגדי חמצון – חמצון הוא תהליך שקורה בגופנו כתוצאה מחשיפה לרדיקלים חופשיים, כלומר חומרים בלתי יציבים התוקפים את תאי הגוף. בעקבות חמצון, נפגעת יכולת החיסון הטבעית של הגוף ומואצים תהליכי הזדקנות. נוגדי החמצון הם חומרים טבעיי שמנטרלים ומפחיתים את פעילות הרדיקלים החופשיים ובכף מונעים את הנזקים. בין נוגדי החמצון החשובים שאנו מכירים: ויטמינים מסוג C,A,E, סלניום, מנגן, בטא קרוטן (חומר הגלם של ויטמין A), קו-אנזים Q-10, פוליפנולים ועוד.
  4. פיטוכימיקלים – חומרי הגנה שהצמח מייצר לתועלתו, כשאנחנו אוכלים אותם אנו נהנים מהתכונות הללו גם! פיטוכימיקלים הם אלו שבעצם אחראיים לצבעים השונים של הירקות והפירות (ירוק, אדום, כתום, לבן, סגול, צהוב). מאחר שכל סוג חומר מספק הגנה שונה, ההמלצה היא תמיד לאכול ירקות ופירות מכל הצבעים! ככל שצבעו של הירק/הפרי עז יותר, כך הוא תורם יותר לבריאותנו (אוכלים כמובן עם הקליפה).

כיום, ידועות יותר מ-25,000  תרכובות שונות בצמחים המסייעות במניעת מחלות רבות באדם. פיטוכימיקלים משמשים כנוגדי חמצון, נוגדי דלקות, נלחמים בחיידקים ובוירוסים, מווסתים ייצור כולסטרול, מאזנים קרישיות בדם ומפחיתים לחץ דם, שומרים על בריאות המוח, תורמים לחילוף החומרים ועוד. בהקשר של מניעת מחלות, פיטוכימיקלים ידועים כיעילים במאבק במחלות כמו סרטן, יתר לחץ דם, טרשת עורקים, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, אוסטאופורוזיס, בעיות עוד, ראייה ועוד.

כמה מכל הטוב הזה צריך לאכול?

ירקות ופירות, קטניות ואגוזים מכילים שפע של חומרים מזינים שמחזקים את הגוף, עוזרים לו לנטרל רעלים שונים ושומרים על בריאותינו לאורך זמן. כדי ליהנות מכל הטוב הזה, כדאי להקפיד על:

  • אכילה של כ-5 מנות ירק ו-2 מנות פרי ביום (כ-1 ק״ג)
  • אכילת ירקות ופירות בכל הצבעים – כל צבע עשיר ברכיבים תזונתיים אחרים
  • גיוון בסוגי הירקות, הפירות, הקטניות והאגוזים
  • אכילה ירקות ופירות טריים ומבושלים לסירוגין
  • הכנת שייקים ומיצים מירקות, פירות, אגוזים ושקדים
  • שילוב ירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים בארוחה, במקום פחמימות פשוטות (פסטה מקמח לבן, אורז לבן, פירה וכו׳).

חשוב להדגיש שירקות ופירות הם ממש לא עניין השמור לצמחונים וטבעונים, אלא גם אוכלי כל יכולים להעשיר כל ארוחה במזון מן הצומח וליהנות ממגוון יתרונות בריאותיים לצד טעמים מרעננים! אנחנו ב-Munier מקפידים לשלב אותם כמעט בכל הזמנה שיוצאת תחת ידינו, בכל מגשי האירוח, בארוחות שף פרטיות שנשלחות אליכם (שמעתם כבר על The Chef's Box המפורסם שלנו?) ובוודאי בשירותי הקייטרינג החלבי שלנו. לבריאות!

הרשמה

סל קניות

סל הקניות עדיין ריק
0